MENU

Jaký tachograf má být ve vozidle?

Povinnost mít tachograf v určitých vozidlech je zde již pěknou řádku let. Ne vždy ovšem existovaly inteligentní digitální tachografy, jaké se používají nyní. V dnešní době existují dva základní typy, a to tachograf analogový a digitální. Analogový tachograf se využíval do roku 2006. Poté se začal používat tachograf digitální. V roce 2012 jej vystřídal digitální s IMS signálem. Od června 2019 jsou v provozu inteligentní digitální tachografy. V jednotlivých obdobích se řídilo používání jednotlivými nařízeními. Zde je přehled:  


Tachografy pro dodávky

Možná si myslíte, že povinnost mít ve voze tachograf mají pouze řidiči ve velkých nákladních automobilech. Ovšem není tomu tak. I lehká užitková vozidla musí mít v některých případech tachograf. Je dobré vědět, kdy i vy budete podléhat těmto právním předpisům a nečelit zbytečně sankcím. Kdy musíte mít tachograf? Obecně platí, že vozidlo přesahující 3,5 tuny musí mít namontovaný a využívaný tachograf.  Jeden z nejrozšířenějších problémů nastává v případě připojeného přívěsu. Zde platí pravidlo, že jakmile překročí celková hmotnost vozidla a přívěsu 3,5 tuny brutto, je nutné dodržovat pravidla týkající se přívěsů tachos a nechat si ve vozidle...


Nové Mýto – Jak registrovat vozidlo a kde vyzvednout novou palubní jednotku?

Obecné informace V České republice bude od 1. prosince 2019 zprovozněn nový satelitní mýtný systém. Bude třeba si vyzvednout novou palubní jednotku, na kterou je nutné složit kauci ve výši 2 468 Kč. Tyto nové palubní jednotky budou muset být trvale elektricky napájeny prostřednictvím palubní zásuvky (12/24 V), nebo prostřednictvím trvalého napojení do napájecí elektrické soustavy daného vozidla. Množství a rozsah dokumentů potřebných k úspěšné registraci do nového mýtného systému se oproti nynějšímu systému nijak nemění.   Důležitá data 30. listopadu 2019 – Poslední den funkčnosti stávajících palubních jednotek od společnosti KAPSCH.


Pravidla pro nakládání s kartou dílny

Pravidla nakládání s paměťovou kartou dílny systému Digitální tachograf – práva a povinnosti držitele karty Předtím, než začnete používat Digitální tachograf, je třeba, abyste znali všechna pravidla pro používání paměťové karty. Níže jsou uvedena práva a povinnosti držitele paměťové karty dílny systému Digitální tachograf (dále jen „Karta“). Karta může být používána jen v souladu s uvedenými pravidly: 1)      Za správné používání a fungování karty zcela odpovídá její držitel. Držitel je povinen kartu využívat jen v systému pro...


Pravidla pro nakládání s kartou řidiče

Práva a povinnosti uživatele při používání paměťové karty řidiče systému tachograf Odpovědnost za správnou manipulaci a funkčnost karty řidiče Paměťová karta řidiče systému Digitální tachograf (dále jen „karta řidiče“) může být používána pouze v souladu s přílohou IB Nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů. Držitel této karty odpovídá mimo jiné i za její správné fungování a za její správné použití, a to pouze v systému pro digitální tachograf. Zákaz padělání a ničení údajů Padělání a ničení údajů z karty řidiče je přísně zakázáno. Držitel karty s ní musí tedy nakládat tak,...